پاسخ به سوالات کیفری

  • ۰
  • ۰

دادسرا در خصوص شکایت مبادرت به تحقیق و جمع‌­آوری ادله می‌کند و با تکمیل پرونده بعد از صدور قراری که  متهم را مجرم شناخته است که در اصطلاح به آن قرار مجرمیت می­‌گویند، پرونده را به دادگاه کیفری ارسال می‌کند. لذا در صورتی که در مرحله دادسرا بتوان با دلایل و مدارک متقن نسبت به موضوع معنونه دفاع کرد می ­توان در همین مرحله حکم برائت را از دادسرا اخذ کرده و پرونده مختومه شود و در صورت ادامه رسیدگی به دلیل قرار مجرمیت ابتدا کیفرخواست صادر می شود و بعد از تأیید دادستان به دادگاه کیفری جهت رسیدگی و صدور حکم ارسال می‌شود و بعد از صدور حکم حق اعتراض برای طرفین وجود دارد و آن­ها می‌توانند بنابر مهلت­‌های قانونی مبادرت به اعتراض کنند و پس از صدور حکم قطعی موضوع به اجرای احکام ارجاع و شکایت کیفری مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

 

 

 

دو نکته را در خصوص شکایت کیفری لازم می‌بینم که در انتهای این مقاله بیان کنم. مورد اول این است که در مورد شکایت های کیفری تا آن­جایی که امکان دارد به جای ورود به دادسراها از طریق صلح و سازش اقدام کنید  و موضوع را به داوری بسپارید و موسسه حقوقی از جمله موارد پیشنهادی در خصوص ارجاع امور کیفری خودتان برای داوری است. مورد دوم هم در مواردی است که قصد شکایت کیفری دارید پیشنهاد این است که برای شکایت به وکلا مراجعه کنید و موسسه حقوقی به دلیل در اختیار داشتن وکلای متعدد در زمینه های متنوع حقوقی و علی الخصوص امور کیفری، گزینه ­ای عالی خواهد بود چرا که امور شما تخصصی­‌تر در مراجع قضایی مطرح و مورد دفاع قرار خواهد گرفت و درصد موفقیتتان هم خیلی بیشتر از زمانی که خود به تنهایی و یا فقط از طریق دفتر یک وکیل اقدام می­ کنید، است.

 

  • ۹۹/۱۲/۱۷
  • yegane mashkoori

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی